Kako živjeti sa osteoartritisom

Sa ispravnim pristupom i prihvatanjem oboljenja, možete voditi zdrav i aktivan život sa osteoartritisom. Nije nužno da se vaše stanje mora pogoršati! Najznačajnije je početi odmah, bez odlaganja.

Živjeti zdravo

Pravilna i umjerena ishrana i redovna vježba pomoći će da vaši mišići ojačaju, da održavate i kontrolišete tjelesnu težinu, što je korisno kako za osteoartritis, tako i za ukupno zdravlje. Pored navedenog, svjetske i evropske zdravstvene smjernice preporučuju da se u terapiji osteoartritisa koristi doza od 1.500 mg glukozamina i 1.200 mg hondroitina dnevno. Glukozamin i hondroitin najbolje je uzimati zajedno, u kombinaciji. Pored sprječavanja daljnjeg propadanja i pomoći oporavku hrskavica, glukozamin i hondroitin će pojačati snagu i elasticitet zglobnih hrskavica, te ih učiniti otpornijim na nastanak novih oštećenja.

Jesti umjereno i imati uravnoteženu ishranu

Jedna je od najvažnijih mjera za održavanje dobrog zdravlja. Potrebno je jesti raznovrsnu hranu, u ispravnim omjerima namirnica za vašu dob ili prateća oboljenja, te najbitnije, jesti u umjerenim količinama kako biste održavali zdravu tjelesnu težinu.

Vježbati

Najbolja tajna za “održavanje linije” je da koristite svaku priliku da budete aktivni. Hodajte kada god i gdje god možete. Studije pokazuju da osobe koje svakodnevno imaju umjerenu aktivnost, poput hodanja, troše više energije od onih koji imaju par posjeta sedmično teretani.
Pored toga, za jačanje koljena, kao jednom od najčešćih mjesta nastanka osteoartritisa, idealni su vožnja biciklom i penjanje uz stepenice.

Vježba koja je vrlo jednostavna, prikladna za sve populacije a pomaže je – penjanje uz stepenice.

Jačanje mišića oko koljena smanjit će stres i pritisak na sami zglob i hrskavicu. Velike grupe mišića vježbaju i rade kada se penjemo stepenicama. Ukoliko vam kondicija nije na zavidnom nivou, krenite pomalo i postepeno povećavajte broj spratova na koje ćete se popeti pješke. Kada silazite, koristite lift. Silazak niz stepenice stvara veliki pritisak na koljeno i zglob, a taj pritisak je posebno povećan kod osoba koji imaju slabe okolne mišiće. Kompletan udar i sila pada na koljeni zglob. Ukoliko nemate lift, silazite lagano, stepenicu po stepenicu, postranice ili unatraške (pridržavajte se za rukohvat i budite dodatno oprezni). Na taj način sila se prenosi više na kuk nego na koljeno.

Jačanju mišića, pomoći će i ciklusi jednostavnih vježbi, rađenih po preporuci ljekara specijaliste fizijatra, a pod vodjstvom fizioterapeuta koje možete naći na sljedećim linkovima:
Vježbe za koljeno: https://youtu.be/xZ3K72e4F7w
Vježbe za kuk: https://youtu.be/rova1RtXP_0
Vježbe za šake: https://youtu.be/A8Sv2Bj5B04
Vježbati do granice boli i prema uputama.

Uzimati preparate koji će spriječiti daljnje propadanje i pomoći oporavak zglobova

Terapiju osteoartritisa glukozaminom i hondroitinom potrebno je započeti u blagom do umjerenom stadiju bolesti, drugim riječima što prije. Tako će se bolest zaustaviti u ranijem stadiju i sačuvati zglob. Da bi terapija bila efektivna glukozamin i hondroitin je najbolje uzimati zajedno, u kombinaciji.

Doze potrebne da se ostvari željeni efekat su:
1.500 mg glukozamina dnevno i
1.200 mg hondroitina dnevno.

Pored navedenog, potrebno ih je uzimati dovoljno dugo, jer bolesti poput osteoartritisa i drugih artritisa traju doživotno.

 

NBL Glucosamine Chondroitin
NBL Glucosamine Chondroitin MSM
su preparati koji sadrže preporučene, djelotvorne dnevne doze glukozamina i hondroitina.

Sprječavaju propadanje i pomažu oporavak hrskavica.
Dodatak prehrani. Izdaje se bez recepta.

Opšti uslovi upotrebe

Pristajem da moje podatke Nobel Ilac, predstavništvo u BiH obrađuje i koristi u svrhu promocije, direktnog marketinga, obavještenja o novostima, nagradnim igrama, te radi statističke obrade i istraživanja tržišta. Podatak koji se koristi je e-mail adresa, a korisnik može bilo kada prekinuti članstvo slanjem zahtjeva na email newsletter@nobel.com.ba ili na adresu Nobel Ilac, Hasiba Brankovića 9, 71000 Sarajevo. Upoznat sam s definicijom svrhe obrade i dopuštam obavještavanje na svoju e-mail adresu.