Naporno radite ili vježbate?

Bol i oticanje zglobova ili mišića, nakon napornog dana ili prezahtjevnog treninga? Saznajte kako ih izbjeći i ublažiti nastale tegobe.

Svima se nekada desilo da počnemo osjećati ili se probudimo sa neugodnim bolovima u mišićima nakon intenzivnije fizičke aktivnosti. Nije riječ ni o kakvoj povredi, nego o upali mišića. Bolovi ponekad mogu biti i toliko jaki da onemogućavaju normalno kretanje.

Kako upala nastaje?

Poznato je da upala nastaje kao posljedica nakupljanja mliječne kiseline u mišićima. Kada su mišići pod velikim opterećenjem i uključeni u intenzivan rad, te kad u kratkom vremenu zahtijevaju veliku količinu energije, tada dolazi do stvaranja mliječne kiseline.

Kako ublažiti upalu mišića?

Iako upalu ne možemo potpuno izbjeći, postoji niz postupaka prije i nakon treninga kojima upalu možemo smanjiti:

  • prije samog treninga ne smijemo zanemariti važnost dobrog zagrijavanja cijelog tijela
  • nakon što završimo s vježbanjem, a dok je muskulatura još zagrijana, poželjno je napraviti istezanje
  • masaža nakon vježbanja jedno je od ugodnijih rješenja s maksimalnim efektom; nakon sportskog treninga koristi se kao uobičajena mjera oporavka, jer poboljšava cirkulaciju u tijelu te ubrzava proces eliminacije mliječne kiseline koja se nakupila u mišićima;

Masaža kao rješenje

Za masažu bolnih mišića, često se koriste analgetski gelovi. Masaža će poboljšati cirkulaciju, a analgetski gel će ukloniti bol i donijeti brže simptomatsko olakšanje, te je puno bolji izbor od gutanja tableta.